دلایل نشتی آب یخچال فریزر

ایرادات یخچال

آب یخچال نشتی دارد
نشتی آب یخچال

علت نشتی آب یخچال فریزر

«از آنجا که یخچال فریزر یکی از لوازم خانگی اساسی و مهم در آشپزخانه است  عملکرد معیوب و خراب شدن یخچال فریزر به هر دلیلی باعث پیش آمدن وضعیت دشواری برای ما خواهد بود. یکی از ایرادهای متداول در یخچال فریزر نشتی آب است. با توجه به اینکه نشتی آب در یخچال فریزر می تواند به دلایل مختلفی بوجود بیاید لازم است تا اطلاعات کافی از شرایطی که منجر به بروز این ایراد در یخچال می شود داشته باشیم. در این مقاله دلایل نشتی آب یخچال فریزر را به طور کامل بررسی کرده و بسته به دلیل خرابی راه های رفع عیب نشتی یخچال فریزر را بیان می کنیم.»

 

نشتی آب یخچال فریزر و جمع شدن آب در یخچال به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که گاهی با یک راهکار ساده این مشکل برطرف می شود اما ایراد نشتی یخچال فریزر به همین سادگی نبوده و موضوع حساس و تخصصی به شمار می رود. بنابراین بهتر است بعد از بروز این مشکل و قبل از هرگونه عیب یابی ابتدا یخچال را از برق کشیده و در اولین فرصت برای دریافت راهنمایی لازم با تعمیرکار یخچال فریزر با تجربه تماس بگیرید. در این مورد می توانید با تعمیرکار حرفه ای یخچال شرکت آسو پشتیبان به صورت آنلاین و تلفنی در ارتباط باشید و از خدمات مشاوره تعمیر لوازم خانگی بهره مند شوید.

•نشتی آب در یخچال فریزر می تواند به دلایل زیر بوجود بیاید. شما می توانید با مطالعه کامل این مقاله علت نشتی آب یخچال فریزر را تشخیص داده و در صورت داشتن توانایی فنی نسبت به تعمیر یخچال خود اقدام کنید :

چرا یخچال فریزر نشتی آب دارد :

 

شیر ورودی آب یخچال نشتی دارد.
•گاهی متوجه ریختن آب از پشت یخچال می شوید که بلافاصله آب از زیر یخچال جاری می شود.
در این حالت ابتدا:
1.یخچال فریزر را از برق بکشید.
2.شیر ورودی آب به یخچال را بررسی کنید ممکن است ممکن است در محل اتصال لوله آب به یخچال، پیچ باز و بسته کردن آب چکه کند که باید آن را سفت یا تعویض کنید.
3.لوله های آب پشت یخچال و شیلنگ های آب ورودی به یخچال را کنترل کنید، در صورتی که لوله ها دچار پوسیدگی باشند ممکن است آب دهد و دلیل نشتی آب یخچال فریزر باشد.
4.محل لوله اتصال لوله آب به دیوار را بررسی کنید ممکن است لوله درست در جای خود قرار نگرفته باشد.

بیشتر بخوانیم:عیب یابی یخچال فریزر

 

در صورتی که بعد از بررسی لوله های آب یخچال و اطمینان از سالم بودن آنها، علت نشتی آب یخچال فریزر مشخص نشد امکان دارد علت نشتی آب فیلتر یخچال باشد.

اگر آب از پشت و زیر یخچال جاری شده فیلتر خارجی یخچال را که در پشت آن نصب می شود بررسی کنید. ممکن است شلینگ ورودی آب یخچال یا ساید در محل اتصال به فیلتر خارجی آب دهد. در صورتی که نشتی آب یخچال از فیلتر خارجی یخچال است ابتدا محل اتصال شیلنگ و فیلتر و قطعات پلاستیکی (فیتینگ) و بست های اتصال فیلتر به شیلنگ را کنترل کنید تا خراب نباشد در صورت خرابی فیتینگ یا بست ها نسبت به تعویض آنها اقدام کنید. اگر فیتینگ و بست ها سالم بودند اما همچنان فیلتر خارجی یخچال آب می دهد باید فیلتر را تعویض کنید.

در صورتی که آب داخل یخچال جمع شده باید فیلتر داخلی یخچال و محل اتصال فیلتر به شیلنگ آب را بررسی کنید. ممکن است بست های محل اتصال شیلنگ به فیلتر شل یا خراب شده باشد که باید آن را سفت یا تعویض کنید. گاهی امکان دارد قسمتهایی از خود فیلتر خراب باشد . اگر در بازه های زمانی طولانی فیلتر یخچال را عوض نکنید ممکن است در اثر تجمع رسوبات آب داخل یخچال فیلتر دچار ترک خوردگی یا شکستگی شود. در این صورت باید نسبت به تعویض فیلتر داخلی یخچال اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانیم:یخچال روشن نمی شود

لاستیک دور درب یخچال برای جلوگیری از ورود هوا و گرد و خاک به داخل یخچال و بسته شدن کامل درب یخچال تعبیه شده است . در صورتی که لاستیک دور درب یخچال خراب شود یا در اثر عمر طولانی یخچال فرسوده یا پوسیده شده باشد، کاملا به دور درب یخچال نمی چسبد در نتیجه درب یخچال کامل بسته نمی شود البته تراز نبودن یخچال هم گاهی باعث بسته نشدن کامل درب یخچال می شود. در هر صورت اگر درب یخچال به دلیل خرابی لاستیک دور درب یخچال یا علتی دیگر کامل بسته نشود، رطوبت هوا وارد یخچال شده و قطرات آبی که تجمع این رطوبت حاصل می شود در سینی یخچال جمع شده و به زیر یخچال سرازیر خواهد شد.
√لاستیک دور درب یخچال را بررسی کنید و مطمئن شوید در تمام قسمت های دور درب یخچال لاستیک کاملا به درب یخچال متصل باشد.
√اگر متوجه شدید لاستیک به طور کامل به درب یخچال متصل نیست لاستیک را کمی گرم کنید تا مشکل سختی آن برطرف شده به درب یخچال متصل شود.
√اگر با گرم کردن لاستیک دور درب یخچال، مشکل اتصال آن به در برطرف نشد می توانید از درزگیر درب یخچال فریزر استفاده نمایید.

•در صورت پارگی، ساییدگی و فرسودگی لاستیک دور درب یخچال باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

برای تعویض لاستیک دور درب یخچال بهتر است با تعمیرکار لوازم خانگی تماس گرفته و و با تماس با شماره 4400992 و44000993برای نصب لاستیک دور درب یخچال از تعمیر یخچال کمک بگیرید.

 

•در صورتی که ایراد از لاستیک دور درب یخچال نبود باید تراز بودن یخچال را کنترل کنید.

••تراز نبودن یخچال باعث می شود درب یخچال کامل بسته نشده، رطوبت حاصل از ورود هوا به یخچال در سینی یخچال جمع شده و بیرون بریزد.

 

•شما می توانید از طریق پایه های تنظیم زیر یخچال آن را تراز نموده یا برای تراز کردن یخچال با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

بیشتر بخوانیم:یخچال صدا می دهد

یکی از دلایل نشتی آب یخچال فریزر مسدود شدن مسیر تخلیه دیفراست ( یخ زدایی) در یخچال فریزر است. در یخچال های بدون برفک با عمل دیفراست یا یخ زدایی، برفک و یخ که روی اواپراتور را جمع می شود ذوب شده، و آب حاصل از ذوب این برفکها از طریق لوله تخلیه به داخل سینی یخچال که معمولاً در زیر یخچال یا نزدیک کمپرسور قرار دارد ریخته می شود. در صورتی که لوله تخلیه آب یخچال به هر دلیلی دچار گرفتگی شود آب داخل یخچال جمع می شود.

•لوله تخلیه آب یخچال ممکن است به دلایل مختلف مانند زباله، ذرات غذا یا یخ مسدود شود.

•محل قرارگیری لوله تخلیه آب ممکن است در مدل های مختلف متفاوت باشد. گاهی لوله تخلیه آب یخچال پشت کشوهای یخچال قراردارد.

•برای باز کردن گرفتگی لوله یخچال می توانید از آب گرم، مخلوط آب و جوش شیرین یا یک سیم با ضخامت زیاد استفاده کنید.

•برای دسترسی به لوله تخلیه یخچال لازم است تا قسمت پشت کشوها و بخشی از قطعات یخچال باز شود.

 

یکی از مواردی که سبب می شود تا یخچال فریزر نشتی آب داشته باشد برفک زدن اواپراتور است .
گاهی همزمان با نشتی آب یخچال متوجه گرم شدن داخل یخچال و کاهش سرمای یخچال و صدای وز وز در یخچال می شوید. در صورتی که عمل دیفراست در یخچال به درستی انجام نشود یا با فرآیند دیفراست یخ زدایی اواپراتور کامل صورت نگیرد، اواپراتور از برفک پوشیده شده و تمیز نمی شود.
در این حالت امکان عبور هوا از فن وجود نداشته و یخچال هم خنک نمی شود.

•در این حالت برای رفع عیب نشتی آب یخچال باید نسبت به یخ زدایی اواپراتور اقدام کنید.

•برای این کار لازم است نحوه کار کمپرسور بررسی شود.

•با باز کردن پوشش خارجی اواپراتور به آن دسترسی پیدا کرده و آن را یخ زدایی کنید.

یادآوری : باز کردن قسمتی که اواپراتور در آن محل قرار گرفته نیاز به تخصص و مهارت کافی در تعمیر یخچال و فریزر دارد. بهتر است برای رفع عیب ناشی از نشتی آب یخچال و یخ زدایی اواپراتور با تعمیر کار یخچال و یا نمایندگی تعمیر لوازم خانگی آسو پشتیبان تماس بگیرید

 

در بیشتر مواقع ما با جمع شدن آب یخچال زیر جا میوه ای یخچال برخورد می کنیم. در این حالت زمانی که کشوهای جا میوه ای را بیرون می کشید مقداری آب کف یخچال و زیر جا میوه ای جمع شده است. این ایراد رایج در یخچال فریزر ها در بسیاری حالات مربوط به ایراد در عملکرد دیفراست یخچال است که ممکن است در اثر خرابی سنسور دیفراست بوجود می آید. همچنین جمع شدن اب در کف یخچال و زیر کشو جا میوه ای ممکن است در اثر خرابی قطعاتی از یخچال باشد مانند خرابی ترموفیوز یخچال، خرابی المنت یا هیتر یخچال و مسدود شدن مسیر خروجی آب در اثر یخ زدگی یا مسدود شدن لوله تخلیه آب یخچال.

•برطرف کردن ایراد نشتی آب یخچال و بررسی دلیل جمع شدن آب در زیر کشوی جا میوه ای نیاز به کنترل، بررسی و عیب یابی قطعاتی مانند سنسور دیفراست، المنت، ترموفیوز داشته که تست و عیب یابی یخچال در این موارد در تخصص تعمیرکار حرفه ای یخچال است. بهتر است برای رفع عیب یخچال و ایراد جمع شدن آب زیر جامیوه ای با تعمیرکار ماهر یخچال تماس گرفته یا درخواست تعمیر خود را در سایت آسو پشتیبان ثبت نمایید.

بیشتر بخوانیم:تعویض فیلتر یخچال

گاهی جمع شدن آب در کف یخچال یا سرازیر شدن آب از جلو و یا پشت یخچال بخاطر سینی یخچال،لوله ورودی یا برفک زدن اواپراتور نیست.
بلکه در صورتی که ایراد نشتی آب یخچال از سینی یخچال یا لوله ها و شیر ورودی نباشد بهتر است آبسرد کن و یخساز را بررسی کنید
یخساز یخچال را از محل اتصالات کنترل کنید. در صورتی که محل اتصال لوله های آب و قطعات و بست و پیچ و مهره های اتصال لوله به یخساز فرسوده شده یا ترک خورده باشد محل اتصال لوله آب به یخساز شل شده و نشتی آب یخچال اتقاق می افتد که در این حالت آب از زیر یخچال و فریزر نشت می کند.

 

•شیلنگ یخساز یا آبسرد کن یخچال را کنترل کنید. در صورتی که شیلنگ سوراخ شده یا در محل اتصال دچار پیچیدگی، تا شدگی و پارگی باشد باعث نشتی آب یخچال فریزر می شود.

•مخزن آبسرد کن را بررسی کنید تا از ترک خوردن یا شکستگی ان مطمئن شوید.

•در صورتی که نشتی آب یخچال به دلیل ایراد در اتصالات یا شلینگ آب یخساز یا آبسردکن باشد باید آن ها را تعویض و با قطعات و شیلنگ نو جایگزین کنید.

 

 آب از زیر فریزر نشتی دارد.

در صورتی که آب از زیر فریزر جاری می شود بهتر است موارد زیر را کنترل کنید:

1.شیلنگ های که به فیلتر تصفیه آب خارجی در پشت فریزر متصل هستند را بررسی کنید که شیلنگ سوراخ نشده یا از محل بست های فیلتر آبریزی نداشته باشد.

2.ممکن است هیتر به درستی کار نکند که برای تست و عیب یابی هیتر نیاز به کمک تعمیرکار یخچال فریزر دارید.

در صورت داشتن دانش فنی و تخصص در تعمیر لوازم خانگی با مطالعه این مطلب می توانید ایراد ناشی از نشتی آب یخچال فریزر را برطرف کنید. با دقت در دلایل نشتی آب یخچال فریزر مشاهده می کنید بررسی و عیب یابی یخچال و برطرف کردن نشتی آب یخچال فریزر در برخی موارد کار ساده ای نبوده و بهتر است بدون تخصص قطعات یخچال را باز نکنید تا خسارات بیشتری به یخچال یا فریزر وارد نکنید. شما می توانید با مراجعه به سایت آسو پشتیبان و ثبت درخواست تعمیر یا تماس با شماره 44000992 و 44000993 از خدمات پس ازفروش لوازم خانگی و تعمیر تخصصی یخچال و دریافت گارانتی تعمیر برخوردار شوید.

 

1 نظر
  1. […] بیشتر بخوانیم:علت نشتی آب یخچال […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Đặt mua