علت داغ شدن کمپرسور یخچال

دلایل داغ شدن کمپرسور یخچال

کمپرسور یخچال
دلایل مهم داغ شدن کمپرسور یخچال

« داغ شدن کمپرسور یخچال»

ساید بای ساید ویخچال فریزر به طور دائم روشن بوده و کار می کند به همین دلیل توجه به سالم بودن یخچال اهمیت زیادی دارد. گاهی ممکن است متوجه شوید که موتور یخچال وبدنه یخچال داغ شده است. این حالت به طور معمول در همه یخچال ها وجود دارد و نرمال است.

اما در بعضی موارد احساس می کنید این گرما و داغ شدن کمپرسور یخچال غیر طبیعی است که نشان دهنده وجود یک مشکل و خرابی یخچال است. آسو پشتیبان در این مقاله شما را با علت داغ شدن بیش از حد کمپرسور یخچال و راه های رفع عیب یخچال آشنا می کند.

 

در صورتی که با مشکل داغ شدن بیش از حد کمپرسور مواجه شدید حتما با تعمیرکار یخچال تماس گرفته و خودسرانه اقدام به تعمیر یخچال نکنید. برای رفع مشکل داغ شدن کمپرسور یخچال باید دانش فنی لازم را داشته باشید بنابراین می توانید برای تعمیر یخچال و دریافت راهنمایی لازم با شرکت آسو پشتیبان تماس بگیرید.

⇐همانطور که پیش تر بیان شد داغ شدن بیش از حد موتور یخچال ایراد مهمی است که باید زودتر نسبت به تعمیر یخچال خود اقدام کنید تا متحمل هزینه های بیشتر برای رفع مشکل نشوید. برای این کار کافی است با مرکزتخصصی تعمیر یخچال تماس بگیرید.

یادآوری : مشکل داغ شدن بیش از حد کمپرسور یخچال در بیشتر برندهای لوازم خانگی مانند یخچال سامسونگ، دوو، بوش، جنرال الکتریک، اسنوا و ال جی مشابه بوده، می توانید از مطالب این مقاله برای تعمیر انواع یخچال با برندهای مختلف استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم:مشکل یکسره کار کردن یخچال

⇐اگر در زمان روشن بودن یخچال فریزر متوجه داغ شدن بیش از حد کمپرسور یخچال شدید موارد زیر را کنترل نمایید و به دنبال دلیل آن باشید. در ادامه به توضیح دلایل گرم شدن بیش از اندازه کمپرسور یخچال و راهکار رفع عیب یخچال می پردازیم :

◊کمپرسور قطعه مهمی از یخچال است که وظیفه پمپاژ و هدایت گاز مبرد را برعهده دارد. گاهی ممکن است دلیل داغ شدن بیش از حد کمپرسور متعدد بوده و دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل شوند.

••دلیل داغ شدن بیش از حد کمپرسور یخچال••

•خرابی فن کندانسور

⇐در برخی مدل های یخچال فریزر کندانسور دارای فن خنک کننده است که از طریق ایجاد و هدایت جریان هوا بین لوله های کندانسور باعث خنک شدن گاز مبرد کمپرسور می شود. در صورتی که فن کندانسور خراب شده باشد و کار نکند گاز مبرد داخل کندانسور گرم شده در نتیجه منجر به داغ شدن بیش از اندازه کمپرسور می شود.

ابتدا بهتر است پشت یخچال را تمیز کنید. اما اگر در بررسی به عمل آمده به خرابی فن کندانسور پی بردید باید آن را تعویض کنید. بهتر است برای تعویض فن کندانسور از تعمیرکار یخچال کمک بگیرید.

•کثیف شدن کویل کندانسور

⇐باتوجه به اینکه گاز مبرد در لوله های کندانسور جریان دارد همیشه باید شرایط محیطی برای خنک شدن گاز مبرد وجود داشته باشد. اگر کویل کندانسور در اثر نشست رسوبات و گرد و خاک پیرامون، کثیف شده باشد لوله ها تقریبا مانند عایق رفتار می کنند و گرما به بیرون از لوله های کندانسور هدایت نمی شود. به همین دلیل گاز مبرد داخل کندانسور گرم شده و در نتیجه کمپرسور بیش از اندازه استاندارد داغ می شود. برای رفع این ایراد یخچال ابتدا کویل کندانسور را تمیز کنید. در تصویر زیر با کندانسور یخچال آشنا شوید↓

کندانسور یخچال
کثیف شدن کندانسور

•زیاد کار کردن کمپرسوریخچال / یکسره کار کردن موتور یخچال

⇐همانطور که می دانید وقتی حجم زیادی از مواد غذایی را داخل یخچال قرار دهید کمپرسور برای تولید سرمای مناسب مجبور است بیشتر کار کند. همچنین باز بودن طولانی مدت درب یخچال هم باعث کار کردن بیش از اندازه کمپرسور یخچال می شود که این موضوع سبب داغ شدن بیش از حد کمپرسور است.

•قرار گرفتن یخچال در محیط گرم و نامناسب

⇐وقتی یخچال در محیط بسیار گرمی قرار گیرد به طور معمول برای ایجاد دمای خنک و مناسب یخچال کمپرسور بیشتر کارکرده درنتیجه کمپرسور بیش از حد داغ می شود.

بیشتر بخوانیم:عیب یابی یخچال

•مصرف یخچال به مدت طولانی

⇐در صورتی که بالای 10 سال است از یخچال خود استفاده می کنید ممکن است برخی قطعات آسیب دیده و فرسوده باشد. که این امر سبب اختلال در عملکرد موتور یخچال شده و کمپرسور یخچال بیشتر کار می کند.

•کم شدن میزان استاندارد گاز مبرد

⇐در صورتی که میزان گاز مبرد یخچال کم شود کمپرسور برای تولید سرما کار بیشتری انجام داده در نتیجه کمپرسور یخچال داغ می شود. برای اندازه گیری میزان متعارف گاز مبرد در لوله ها ی کندانسور بهتر است با تعمیرکار یخچال مشورت کنید.

•کثیفی فیلتر درایر

فیلتر درایر از ورود و جمع شدن گرد و خاک محیط پیرامون جلوگیری می کند . در صورتی که فلیتر مسدود و کثیف شده باشد کمپرسور یخچال هم بیشتر کار می کند. بهتر است فیلتر درایر را تمیز کنید.

•مسدود شدن لوله مویی

⇐اگر لوله مویی مسدود شده باشد یا کثیفی لوله مویی باعث می شود تا هدایت گاز مبرد با شکل مواجه شود و کمپرسور برای حرکت دادن گاز مبرد باید بیشتر کار کند که امر سبب می شود کمپرسور یا موتور یخچال بیش از اندازه کار کرده و داغ می شود .

•خرابی رله استارت

رله استارت قطعه ای است که باعث راه انداختن و روشن شدن کمپرسور می شود.کمپرسور برای شروع کار نیازمند سیم پیچی کمکی است اگر رله استارت یخچال خراب باشد سیم پیچی کمکی وارد مدار نشده و سیم پیچی اصلی کمک نمی کند.

بنابراین در صورتی که رله استارت خراب باشد کمپرسور هر 2 دقیقه برای روشن شدن تلاش می کند ولی باز هم روشن نمی شود که در نتیجه این کار کردن زیاد کمپرسور برای روشن شدن، فقط باعث می شود تا کمپرسور بیش از اندازه داغ شود. برای تعویض رله استارت با تعمیر کار یخچال تماس بگیرید.

در این مقاله دلایل داغ شدن بیش از اندازه موتور یخچال توضیح داده شد. از آنجا که داغ شدن زیاد کمپرسور ممکن است باعث شود کمپرسور بسوزد حتما باید برای تعمیر آن اقدام کنید. برای تشخیص سوختگی کمپرسور و دلیل داغ شدن بیش از حد موتور یخچال می توانید درخواست تعمیر یخچال خود را در سایت آسو پشتیبان ثبت نموده یا با تماس از طریق شماره 44000992 و 44000993 با تعمیرکار یخچال و تکنسین فنی یخچال آسو پشتیبان در ارتباط باشید تا با دریافت اطلاعات و تشخیص مشکل یخچال در کوتاه ترین زمان برای تعمیر یخچال در منزل مراجعه شود.

2 نظرات
  1. […] بیشتر بخوانیم:علت داغ شدن کمپرسور […]

  2. […] بیشتر بخوانیم:علت داغ شدن کمپرسور […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Đặt mua